מהי דיאטנית קלינית ?

בטח לא פעם שמעתם את השם “דיאטנית קלינית” בהקשר של תהליך דיאטטי שעברתם או ייעוץ תזונתי ששקלתם לקחת. אנשים רבים נוהגים לומר דיאטנית קלינית אך ניתן לומר גם תזונאית קלינית כך שמדובר באותו המקצוע. תזונאי כמקצוע עוסק בעיקר בהתאמת תכנית תזונה ללקוחותיו. תזונאים עובדים גם במערכת הבריאות הממשלתית, קופות החולים, בתי חולים וגם במגזר הפרטי, בחדרי כושר חברות לייעוץ תזונתי וכו…

מה ההבדל בין דיאטנית קלינית לבין תזונאית קלינית ?

אין שום הבדל מבחינת המקצוע בין דיאטנית קלינית לבין תזונאית קלינית, מדובר בדיוק באותה הכשרה רק יש הנוהגים להגיד דיאטנית ויש כאלו הנוהגים להגיד תזונאית.

 

תזונאית קלינית - האם קיים יתרון אל מול יועצת תזונה ?

למעשה מדובר בשאלה מאוד מורכבת… על מנת לענות על שאלה כזאת צריך להבין מלכתחילה מהי המטרה שאיתה באה הלקוחה, האם יש בעיה בריאותית, קלינית, האם מדובר במצב של הפרעות אכילה או בעיות בריאותית כגון: בעיות עיכול וכו… 

לאנשים הבאים עם בעיות בריאותית מומלץ לפנות לאשת מקצוע כגון: תזונאית קלינית אך מנגד אם את/ה אדם בריא והתכנית שלך היא לרדת במשקל, להצר היקפים או פשוט להתחטב, אז במקרה כזה תהליך עם יועצת תזונה מוסמכת (אשר בונה תפריט תזונה בהתאמה אישית, ומפת דרכים אל עבר היעד שהוצב כחלק מתהליך פונקציונאלי וברור ) תהליך כזה יכול להיות אפילו מותאם יותר בעבורך ! בדרך כלל יועצי תזונה עוברים הכשרה מקצועית הממוקדת יותר בנושא של ירידה במשקל ויכולה מאוד להתאים ללקוחות הרוצים להשיל משקל עודף, לאנשים המתקשים לנהל את התזונה, וכמובן לאנשים הרוצים ללמוד איך לשמור על המשקל החדש בעזרת תכנית עבודה מסודרת ויעילה.

 

האם דיאטנית קלינית יכולה לעזור לי לרדת במשקל ?

כחלק מלימודי הליבה של תזונאיות קליניות לומדת הדיאטנית איך לבנות תכנית עבודה לירידה במשקל גם בעבור אנשים בריאים.  בחלק רב מהמקרים נוכל לראות כי דיאטניות קליניות עובדות במערכות הבריאות הציבורי והפרטי כחלק מהרצון שלהן להשתלב בבתי חולים, קופות החולים ואף בחברות פרטיות ולעבוד אל מול לקוחות עם בעיות בריאותיות שונות ולבצע עבורם התאמה של דיאטה מסוגים שונים במטרה להתאים את התזונה לבעיה הקלינית (הבעיה הבריאותית של אותו הלקוח/ה)

 

איך לבחור תזונאית קלינית או יועצת תזונה מומלצת ?

זה לא סוד שלמצוא תזונאית מומלצת זאת יכולה להיות משימה לא הכי קלה… מכיוון שמדובר בתהליך שיכול להיות מאוד אישי ואפילו נושא רגיש אצל חלק מהאנשים… ולכן מומלץ למצוא דיאטנית מושלמת בעבור תהליך מוצלח שיוביל אתכם לעבר המטרות שלכם מבלי להתחיל להחליף אנשי מקצוע תוך כדי תהליך דבר שיכול להיות מאוד מתסכל ולפגוע בקצב ההתקדמות שלכם…בהמשך תוכלו לקרוא יותר על מה חשוב לבדוק על מנת למצוא דיאטנית או יועצת תזונה מומלצות.

 

הסמכה או קורס בתזונה:

תחום התזונה רווי ועמוס באנשי מקצוע הטוענים לשיטה המוצלחת ביותר לירידה במשקל …

חלקם ללא הסמכה או תעודה רלוונטית בתחום… כאשר מדובר בנושא של תזונה מומלץ לבדוק עם יועצת התזונה או הדיאטנית אם אכן עברו קורס ייעודי בתחום התזונה ואכן יש להן הסמכה של מוסד מוכר.

(חשוב לציין שדיאטניות קליניות מחזיקות ברשיון של משרד הבריאות מכיוון שהן נותנות ייעוץ מקצועי לאוכלוסיות אשר בחלקן סובלות ממחלות כאלו ואחרות.

יועצות תזונה מחזיקות בהסמכה רשמית והמון ידע בתחום ההרזיה לאחר שעברו קורס מקיף ייעודי בתחום התזונה.

 

דיאטנית - המלצות ותגובות ברשת:

חכמת ההמונים בדרך כלל לא טועה… בטח אתם לא מופתעים לשמוע שאחד הדברים הכי חשובים במציאת דיאטנית/יועצת תזונה זה המלצות המלצות המלצות… מתוך התגובות ניתן להבין על הצלחות שלקוחות אחרים עברו והאם מומלץ לעבוד עם אותה הדיאטנית או שכדאי לקבל המלצות על אנשי מקצוע נוספים.

 

כימיה עם הדיאטנית זהו מתכון להצלחה:

אפשר להגיד שכנראה זה אחד הדברים הכי חשובים בכל התהליך כולו אם לא הדבר הכי חשוב !

בדרך כלל מדובר בתהליך מאוד אישי ואף בנושא רגיש אצל רוב האנשים בפרט שמדובר על נושא של משקל אם זה עודף משקל, דימוי גוף, או דימוי עצמי. ברגע שמוצאים את אשת המקצוע הנכונה יותר קל לספר על הכשלים ועל הרקע שהוביל למצב הזה… מכאן ברגע שיש כימיה סביר להניח שתרגישי יותר בנוח לדבר על הדברים הפחות טובים שעברת עם נושא הדיאטה ובכך שתשתפי יותר ותסמכי על אשת המקצוע יהיה ניתן להוביל תהליך משותף להשגת המטרות בדרך שהינה מותאמת ומדוייקת יותר בעבורך ובהתאם לרקע שהצגת בפני התזונאית.

Call Now Button