איזה אימון יגרום לי לרדת יותר במשקל האם אימון ארובי ? או אימוני כח ? מדובר באחת השאלות הנשאלות ביותר בפרט לאנשים שלא רוצים לבזבז את הזמן בחדר הכושר ולהבין תוך כמה חודשים שהם נמצאים באותה הנקודה בדיוק כמו בתחילת התהליך. יש הרבה דעות שונות בנושא והמון חילוקי דעות איזה אימון הוא האפקטיבי ביותר לירידה במשקל.

במאמר זה ננסה להסביר מהם ההבדלים, היתרונות והחסרונות בין האימונים השונים. (אימון ארובי) (אימון אנ-ארובי)

קצת הסברים-מערכות האנרגיה:

ישנם 3 מערכות אנרגיה בגוף:

1.מערכת  ATP – במערכת זאת נשתמש בעיקר באימוני כח בסטים של עד 10-15 שניות. 

2.מערכת גליקוליזה-אנרגיה לפעילות של עד 3-4 דקות על ידי הפיכת סוכרים לאנרגיה. חסרון עיקרי של מערכת זאת-חומצת החלב זהו תוצר הלוואי שגורם לכיווץ בשריר (כאב חד) המביא להפסקת הפעילות.

3.מערכת אירובית -זוהי מערכת בלתי מוגבלת לפעילויות ארוכות מ3 דקות (לטווח הארוך).מערכת זאת מנצלת את כל אבות המזון ליצירת אנרגיה כגון: פחמימות ושומנים ואף פועלת בשילוב חמצן בלבד.

 

מה יותר עדיף אימון ארובי או אימון כח ?

במשך השנים אנשים שרצו לרדת במשקל חשבו שככל שהם יעשו יותר פעילות ארובית כך משקל גופם ירד מהר יותר והם יגיעו למשקל הרצוי… אך בפועל התמונה שונה… אנשים מצאו את עצמם רצים, רצים, רצים ואז השחיקה לא איחרה להגיע, אנשים איבדו עניין, הפעילות היתה מייאשת ומתישה, בו זמנית לא בהכרח הצליחו להגיע למשקל היעד ובפועל גם איבדו המון מסת שריר מה שפוגע ביכולת של הגוף להתחטב.אותם אנשים כבר לא רצו יותר לשמוע על פעילות ארובית וחיפשו אלטרנבטיבות כמו אימון קיקבוקס, או שחיה כתחליף לפעילות ארובית, חלקם אף בחרו ברכיבה על אופניים.

האם כושר מספיק או שצריך גם תזונה נכונה?

השאלה הזאת נשאלת לא פעם וחשוב לציין שכל קיצור דרך יביא אתכם לנקודת ההתחלה מה שיהפוך את התליך להרבה יותר ארוך ומתסכל…על מנת לרדת במשקל צריך גם לנהל תזונה נכונה אם זה בתהליך של ייעוץ תזונה או בעצמכם אם יש לכם את הידע הנדרש והמוטיבציה, וגם לנהל תכנית אימונים מסודרת על מנת לתמוך בתהליך מה שיגביר את קצב ההתקדמות לעבר המטרות שלכם.

מהו אימון ארובי ?

אימון ארובי בעיקרו נועד לשפר את סיבולת לב הריאה. באימון ארובי אנו מפעילים קבוצות שרירים גדולות לזמן ממושך, קצב הלב גדל, והגוף מגביר את צריכת החמצן מה שבסופו של דבר גורם לשריפת קלוריות גבוה יותר.

 

מהו אימון אנ-ארובי?

פעילות אנארובית משמשת בעיקר ליצירת עוצמה גבוה לפרקי זמן קצרים. פעילות אנארובית מתאימה לאנשים הרוצים לפתח שרירים, סיבולת,בפועל גם משפרת את סיבולת לב הריאה, כאשר מסת השריר גדלה יש שימוש גדול יותר בקלוריות במהלך הוצאת האנרגיה כך שבפועל פעילות אנארובית יכולה להתאים לתהליכים של ירידה במשקל וחיטוב הגוף.


מהם ההבדלים העיקריים בין סוגי האימון השונים:

בפעילות ארובית כל זמן שאתה מתאמן יכול להתבצע תהליך של שריפת קלוריות.

בפעילות אנארובית אם התמדתם והגדלתם מסת שריר גם בימים שלא מתאמנים יכולה להתבצע

שריפת קלוריות (כך שמדובר בהשקעה לטווח הארוך במסגרת תהליך של אימונים, (כל עוד מתאמנים)).

אימון ארובי מדלל ומפרק את מסת השריר (קטבוליזם).

אימון אנארובי בונה מסת שריר ויוצר מראה חטוב יותר.

 

האם יש דבר כזה אימון לירידה במשקל:

בפועל אין באמת דבר כזה אימון לירידה במשקל כי בפועל על מנת לרדת במשקל צריך ליצור גרעון קלורי ולהתנהל נכון מבחינה תזונתית, לגבי נושא החיטוב במקרה כזה אימוני כח יעזרו יותר להשיג חיטוב מאשר אימון ארובי שבפועל רק מדלל את מסת השריר ובכך מעכב את המטרה.

לסיכום:

על מנת לרדת במשקל וליצור מראה חטוב יותר חשוב להקפיד על נושא התזונה ותכנית האימונים. לגבי תכנית התזונה הכי חשוב להבין שגרעון קלורי יוביל אותנו ליעד וניתן דוגמא: אם קילו זה 7000 קלוריות ונניח שאנחנו בגרעון יומי של 1000 קלוריות אז בתוך 7 ימים נרד במשקל קילו 1 .  במקרה של תכנית האימונים במידה ואנו רוצים לרדת במשקל אך גם לייעל זאת דרך תכנית האימונים ושואפים להגיע לחיטוב מקסימלי אז הדגש צריך להיות באימוני כח בשילוב מצומצם יותר של אימונים ארוביים. אימון כח יוביל אותנו לשריפה קלוריות גם בימים שלא נתאמן ובכך נגביר את קצב הירידה במשקל, בנוסף נבנה את מסת השריר וניצור מראה חטוב יותר. שילוב של אימונים ארוביים צריך להיות בהתאמה לתכנית ולא בהגזמה על מנת לא לדלל את מסת השריר מה שיקטין את קצב שריפת הקלוריות בימים שאנו לא מתאמנים מכיוון שמסת השריר קטנה ככל שמגדילים את כמות האימונים הארוביים.

בהצלחה 🙂 בתכנית האימונים

Call Now Button